Foodie & Upiekło mi się

Wegański omlet z guacamole

Przepis na wegański omlet wydaje się być nie lada wyzwaniem. Jak zastąpić nie tylko smak jajek ale również ich cudownie miękką konsystencję. Przygotowałam dla Was przepis który świetnie się sprawdza i pysznie smakuje. 

Ważnym elementem tego dania jest czarna sól (kala namak), która swoim smakiem i zapachem do złudzenia przypomina gotowane jajka. Jest świetną alternatywą dla tych którzy nie mogą lub nie chcą jej jeść. 

Warto do ciasta wrzucić świeże zioła np. bazylię lub kolendrę i cebulkę. Dodają przepysznego aromatu i świetnie się komponują w tym daniu. 

Omlet zjedzony na ciepło swoim smakiem i strukturą rzeczywiście jego klasyczną wersję. Po wystygnięciu może się stać suchy i gumowaty. 

Konsystencja ciasta przed wrzuceniem do niego tofu powinna przypominać to do naleśników, lekko lejące się.

Czas przygotowania dania to 15 min. 

Składniki na jedną porcję

Składniki – wegański omlet z guacamole

Omlet 

  1. Pół szklanki mąki z ciecierzycy
  2. ¼ szklanki wody 
  3. 4 cm kawałek wędzonego tofu
  4. ¼ łyżeczki czarnej soli kala namak alternatywnie możecie wykorzystać zwykłą sól
  5. ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
  6. Garść świeżej bazylii
  7. Łyżka drobno pokrojonej cebuli
  8. Szczypta pieprzu
  9. Łyżka oleju rzepakowego do smażenia

Guacamole

  1. 1 dojrzałe awokado
  2. Mały kawałek czerwonej cebuli
  3. Świeża chili kawałek 2-3 cm
  4. Kilka gałązek świeżej kolendry
  5. Łyżka soku z cytryny
  6. Sól i pieprz do smaku

Sałata

  1. Garść ulubionych liści sałaty (w tym przepisie wykorzystałam mix młodych liści)
  2. Łyżeczka soku z cytryny
  3. Łyżeczka dobrej jakości oliwy z oliwek
  4. Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie – wegański omlet z guacamole

Do miski wsypuję mąkę z ciecierzycy, sól, pieprz, proszek do pieczenia i łączę ze sobą wszystkie suche składniki trzepaczką. Następnie dodaję wodę, na początku ¼ szklanki, jeśli ciasto będzie za gęste dodaję trochę więcej wody. Ciasto powinno przypominać swoją konsystencją ciasto do naleśników. Tofu rozgniatam w dłoniach, tak żeby miało lekko poszarpaną konsystencję. Dodaję do ciasta i mieszam. 

Awokado przekrajam na pół, pozbywam się pestki, wyciągam łyżką ze skórki i przekładam do miski. Cebulę kroję na bardzo drobną kostkę, to samo robię z chili i kolendrą. Dodaję składniki do awokado, solę i pieprzę do smaku. Warzywa polewam sokiem z cytryny i ugniatam widelcem do czasu aż powstanie grudkowata pasta. 

Liście ulubionej sałaty układam na talerzu, skrapiam sokiem z cytryny, polewam dobrej jakości oliwą z oliwek, solę i pieprzę. 

Na rozgrzaną patelnię wlewam olej a następnie wcześniej przygotowane ciasto. Smażę na wolnym ogniu do czasu aż część płynna zacznie zastygać. Obracam omlet łopatką i smażę kolejne 30sek-1min. Po przewróceniu omletu na drugą stronę nie smażcie go zbyt długo, stanie się wówczas suchy. Po ściągniecie omletu z patelni układam go na talerzu, obok układam sałatę i guacamole! 

Smacznego!

Oceń przepis

Kliknij na gwiazdki, żeby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Średnia ocena 1

Już głosowałeś!

Śledź nasz profil na instagramie!

instagram#foodieessentials