Przepisy Dania główne

Chilli sin carne po polsku

Uwielbiam jednogarnkowe dania z wielu powodów, są łatwe w przygotowaniu, zawierają dużo cennych walorów smakowych dzięki dłuższemu procesowi obróbki termicznej. Przygotowując duży gar jedzonka, możemy zrobić zapasy w zamrażarce lub słoiku i mieć pod ręką pyszny, zdrowy, pełnowartościowy posiłek. Za bigosem nie przepadam, natomiast pokochałam chilli sin carne, patrząc na składniki na myśl przychodzi polskie leczo, a jednak smakuje zupełnie inaczej, według mnie o niebo lepiej! Nie bójcie się dodać przypraw w podanej przeze mnie ilości. Jedynie możecie zwrócić uwagę na pieprz kajeński, jeśli nie przepadacie za ostrymi daniami. Podana przeze mnie wersja jest spolszczoną wersją meksykańskiego dania a to ze względu na porę roku i fakt, iż miałam pod ręką młodą kapustę. Zamiast czerwonej fasoli i cebuli dodałam też naszą białą fasolę oraz białą cebulę. Uwielbiam chilli podane na ryżu z dodatkiem wegańskiej kwaśniej śmietany, świeżo przygotowanym guacamole i posypane świeżą kolendrą.  Mniaam!

Składniki:

  1. 2 cebule;
  2. 2 puszki pomidorów lub 1 passata;
  3. 2 łyżki koncentratu pomidorowego;
  4. 1 puszka białej fasoli;
  5. 2 czerwone papryki;
  6. połowa małej młodej kapusty;
  7. 1 marchew;
  8. 3 ząbki czosnku;
  9. 3 łodygi selera naciowego;
  10. 2 płaskie łyżeczki zmielonego kminu rzymskiego;
  11. 2 łyżeczki wędzonej czerwonej słodkiej papryki;
  12. 1 łyżeczka słodkiej papryki;
  13. 1 łyżeczka pieprzu kajeńskiego;
  14. 1 łyżeczka cynamonu;
  15. 1 łyżeczka soku z cytryny;
  16. 1 łyżka czerwonego octu balsamicznego;
  17. 2 łyżki sosu sojowego;
  18. Płaska łyżeczka cukru;
  19. Pęczek świeżej kolendry, razem z łodygami;
  20. Sól i pieprz do smaku;
  21. Olej do smażenia (ja wykorzystałam rzepakowy).

Przygotowanie:

Kroję wszystkie warzywa poza czosnkiem w kostkę/plasterki. Następnie, na dużym garnku lub patelni rozgrzewam olej, dodaję wszystkie (sproszkowane) przyprawy, podsmażam krótką chwilę na małym ogniu, żeby się nie spaliły. Do garnka dodaję cebulę, paprykę, seler naciowy, marchew oraz kapustę i smażę przez kolejne 10 min. Pod koniec smażenia, przeciskam czosnek przez praskę i podsmażam przez kolejnych kilka minut. Kiedy warzywa są się zarumienią do garnka dodaję fasolę, passatę lub pomidory w puszce, przecier pomidorowy oraz pół szklanki wody, ocet balsamiczny, sos sojowy, cukier i pokrojone łodygi świeżej kolendry, liście zostawiam na później. Solę i pieprzę. Chilli duszę pod  przykryciem 45-50 min, po upływie tego czasu zdejmuję przykrywkę i gotuję potrawę przez kolejnych 15 min, mieszając od czasu do czasu. Na dosłownie klika minut przed końcem gotowania, dodaję sok z cytryny i mieszam. Danie pozostawiam na ogniu przez chwilę.  Smakuję i ewentualnie doprawiam. Gotowe!

Oceń przepis

Kliknij na gwiazdki, żeby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Średnia ocena 1

Już głosowałeś!

Śledź nasz profil na instagramie!

instagram#foodieessentials