Przepisy Dania główne

Chilli sin carne po polsku

Uwielbiam jednogarnkowe dania z wielu powodów, są łatwe w przygotowaniu, zawierają dużo cennych walorów smakowych dzięki dłuższemu procesowi obróbki termicznej. Przygotowując duży gar jedzonka, możesz zrobić zapasy w zamrażarce lub słoiku i mieć pod ręką pyszny, zdrowy, pełnowartościowy posiłek. Za bigosem nie przepadam, natomiast pokochałam chilli sin carne, patrząc na składniki, na myśl przychodzi polskie leczo, a jednak smakuje zupełnie inaczej, według mnie o niebo lepiej! Nie bój się dodać przypraw w podanej przeze mnie ilości. Jeśli nie przepadasz za ostrymi daniami, możesz dodać odrobinę mniej pieprzu kajeńskiego. Podana przeze mnie wersja jest spolszczoną wersją meksykańskiego dania, a to ze względu na porę roku i fakt, iż miałam pod ręką młodą kapustę. Zamiast czerwonej fasoli i cebuli dodałam też naszą białą fasolę oraz białą cebulę. Uwielbiam chilli podane na ryżu z dodatkiem wegańskiej kwaśniej śmietany, świeżo przygotowanym guacamole oraz posypane świeżą kolendrą.  Mniaam!

Chilli sin carne – Składniki:

  1. 2 cebule;
  2. 2 puszki pomidorów lub 1 passata;
  3. 2 łyżki koncentratu pomidorowego;
  4. 1 puszka białej fasoli;
  5. 1 puszka kukurydzy;
  6. 2 czerwone papryki;
  7. połowa małej młodej kapusty;
  8. 1 marchew;
  9. 3 ząbki czosnku;
  10. 3 łodygi selera naciowego;
  11. 2 płaskie łyżeczki zmielonego kminu rzymskiego;
  12. 2 łyżeczki wędzonej czerwonej słodkiej papryki;
  13. 1 łyżeczka słodkiej papryki;
  14. 1 łyżeczka pieprzu kajeńskiego;
  15. 1 łyżeczka cynamonu;
  16. 1 łyżeczka soku z cytryny;
  17. 1 łyżka czerwonego octu balsamicznego;
  18. 2 łyżki sosu sojowego;
  19. Płaska łyżeczka cukru;
  20. Pęczek świeżej kolendry, razem z łodygami;
  21. Sól i pieprz do smaku;
  22. Olej do smażenia (ja wykorzystałam rzepakowy);
  23. Jeśli lubisz dodaj również wegańskie mięso mielone, dostępne w wielu supermarketach!

Chilli sin carne – Przygotowanie:

Warzywa myję i kroję w kostkę. Następnie, w dużym garnku lub na patelni rozgrzewam olej, dodaję wszystkie (sproszkowane) przyprawy, podsmażam krótką chwilę na małym ogniu, żeby się nie spaliły. Do garnka dodaję cebulę, paprykę, seler naciowy, marchew oraz kapustę i smażę przez kolejne 10 min. Pod koniec smażenia, przeciskam przez praskę czosnek i podsmażam przez kolejnych kilka minut. Kiedy warzywa są się zarumienią do garnka dodaję fasolę, kukurydzę, passatę lub pomidory w puszce, przecier pomidorowy oraz pół szklanki wody, ocet balsamiczny, sos sojowy, cukier i pokrojone łodygi świeżej kolendry, liście zostawiam na później. Solę i pieprzę. Chilli duszę pod  przykryciem 45-50 min, po upływie tego czasu zdejmuję przykrywkę i gotuję potrawę przez kolejnych 15 min, mieszając od czasu do czasu. Jeśli masz ochotę dodać do chili wegańskie mięso, podsmaż je na chrupko na patelni z łyżką ulubionego oleju. Na klika minut przed końcem gotowania, dodaję sok z cytryny, podsmażone wegańskie mięso i mieszam delikatnie danie. Chili możesz zjeść samo lub podać je z ryżem, guacamole i nachosami.  Smacznego!

Oceń przepis

Kliknij na gwiazdki, żeby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Średnia ocena 1

Już głosowałeś!

Śledź nasz profil na instagramie!

instagram#foodieessentials