Przepisy

Wegański twarożek z orzechów nerkowca

Moja historia z unikaniem produktów pochodzenia zwierzęcego rozpoczęła się od wiadomości, że nie toleruję jajek i nabiału generalnie. Odstawienie tak popularnych produktów, konsumowanych z wielką przyjemnością przeze mnie codziennie, z czasem poprawiło moje samopoczucie, ale raczej życia mi nie ułatwia. W ogóle mam wrażenie, że tradycyjne polskie śniadania, to początkowo spore wyzwanie dla alergików czy wegan. Trzeba się odpowiednio wcześniej przygotować do posiłków, zwykła buła z serem czy szynką niestety wtedy już nie wchodzi w grę. Bardzo pomocne okazują się wtedy pasty lub twarożki przygotowane z wyprzedzeniem. Takim wegańskim klasyczkiem, jest twarożek z orzechów nerkowca. Według mnie kluczem w jego przygotowaniu, jest zachowanie odpowiednich proporcji, aby konsystencja się zgadzała. Nie bez przyczyny w tym przepisie wykorzystuję właśnie orzechy nerkowca, są one inaczej nazwane orzechami maślanymi, które po namoczeniu uzyskują wyjątkowo słodką, kremową i gładką konsystencję. Oczywiście aby uzyskać ową kremowość przyda się również dobry blender.

Orzeszki posiadają również całą masę cudownych wartości odżywczych oraz co ważne, według naukowców, których badania zostały opublikowane, w piśmie „Molecular Nutrition & Food Research”, zjedzenie garści orzeszków dziennie, może chronić przed rozwojem cukrzycy typu 2. Z ich badań wynika, że wyciąg z orzechów nerkowca stymuluje proces wchłaniania glukozy przez komórki mięśni, a co za tym idzie – poprawia się wrażliwość tkanek na insulinę

Orzechowy twarożek, uwielbiam łączyć z ziołami i odrobiną czosnku. Możecie skomponować swój własny smak, czy to wybierając pietruszkę, koperek, miętę, kolendrę, bazylię… Serio, mogłabym tak wymieniać bez końca.

Mam nadzieję, że nadal jesteście ze mną! 🙂 Do dzieła!

Składniki:

  1. 200 g niesolonych orzechów nerkowca;
  2. woda do namoczenia orzechów;
  3. 15 g mieszanych ziół, świeżych, np. natki pietruszki, bazylii, kolendry;
  4. 110 g wody;
  5. 15 g płatków drożdżowych; 
  6. 15 g soku z cytryny, świeżo wyciśniętego;
  7. 40 g oleju (ja używam oliwy z oliwek lub rzepakowego) 
  8. 1 ząbek czosnku 
  9. ½ – ¾ łyżeczki soli 
  10. 1 szczypta pieprzu czarnego, mielonego 
  11. 1 do 2 łyżek szczypiorku, świeżego, drobno pokrojonego

Przygotowanie:

W misce umieszczam orzechy, zalewam wodą, odstawiam do namoczenia przez noc lub około 8h. Po tym czasie orzechy przecedzam przez sitko, opłukuję pod bieżącą wodą, osuszam ręcznikiem papierowym, odstawiam.

Kroję zioła, następnie przekładam je do miseczki. 

Do blendera (w moim przypadku termomix) wkładam namoczone wcześniej orzechy, dodaję wodę mineralną, płatki drożdżowe, sok z cytryny, olej, czosnek, sól i pieprz, rozdrobniam na gładką masę przez około 1 min. 

Następnie dodaję rozdrobnione zioła i szczypiorek mieszam z masą orzechową i przekładam do szczelnie zamykanego pojemnika lub słoika. Uważajcie, żeby nie przesadzić z wodą, lepiej dać mniej aniżeli więcej. 

Oceń przepis

Kliknij na gwiazdki, żeby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Średnia ocena 0

Już głosowałeś!

Śledź nasz profil na instagramie!

instagram#foodieessentials